tel Lędziny +48 795 557 363

tel Łowicz +48 796 044 499

e-mailTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na jakich warunkach można prowadzić ewidencję przychodu?

Ewidencja przychodów jest uproszczona formą rozliczania podatków, a także jedną z najprostszych i najkorzystniejszych form prowadzenia księgowości w firmie. Podatnicy, którzy rozliczają się na podstawie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych mają obowiązek prowadzenia takiej ewidencji. Podatek opłaca się wówczas zgodnie z odpowiednią stawką, dopasowaną do rodzaju prowadzonej działalności gospodarczej.

 

Ewidencja przychodu – co musisz wiedzieć?

Jest to forma rozliczania podatku przeznaczona dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę osobową, której przychód w danym roku podatkowym nie przekracza wyznaczanego przez prawo limitu. Jeśli nie masz pewności, czy ryczałt będzie dobrym i możliwym rozwiązaniem dla Twojej firmy, to z całą pewnością warto odwiedzić profesjonalne biuro księgowe i uzyskać poradę. Jest to bowiem rozwiązanie, które bez względu na wysokość przychodów nie może być stosowane przy prowadzeniu aptek, handlu wartościami dewizowymi, handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych oraz wytwarzaniu wyrobów opodatkowanych podatkiem akcyzowym na podstawie odrębnych przepisów. Wyjątek stanowi energia elektryczna pozyskiwana ze źródeł odnawialnych.

Prowadzenie ewidencji powinno być skrupulatne, w związku z tym można prowadzić ją samodzielnie, jednak dla większości przedsiębiorców korzystniejszym rozwiązaniem okazuje się zlecenie tego w ramach outsourcingu księgowego zewnętrznej firmie.

 

Czy coś jeszcze musisz wiedzieć o prowadzeniu ewidencji przychodów?

Przede wszystkim prowadząc działalność będziesz mieć obowiązek zbierania i przechowywania wszystkich dowodów zakupy i sprzedaży związanych z Twoją firmą. Będą one odpowiednio ewidencjonowane przez biuro księgowe. Ponadto jeśli decydujesz się na outsourcing, to konieczne jest zgłoszenie tego faktu w urzędzie skarbowym, z informacją, gdzie przechowywana jest ewidencja danej firmy. Znaczenie ma również chronologiczne układanie rachunków, w związku z tym powinieneś regularnie dostarczać je do księgowości.